Beskriv massinvandringens effekter på ett ärligt och korrekt sätt

Två miljöpartister, Nils Karlsson och Anders Åkesson, skriver i Kvällsposten den 14 september att det är av vikt för lokala politiker att ”Beskriva mångfaldens fördelar” – detta i syfte att ställa SD ”till svars” och se till att deras skeva verklighetsuppfattning inte får sätta dagordningen”.

Upprinnelsen till Karlssons och Åkessons debattartikel torde vara att valpaniken börjar sätta in, då SOM-institutets senaste undersökning visar att allt fler svenskar ställer sig negativa till Sveriges, ur ett europeiskt perspektiv, massinvandringspolitik.

Till att börja med ser jag svårligen vad det är som SD skall ställas till svars för, då våra motioner och politik konsekvent röstats ned på såväl kommunal- som riksnivå. Det är högst förvånande att dessa bägge politiker inte verkar ha kännedom om det parlamentariska läge som råder i Sveriges kommuner och riksdag.

Dock har jag stora förhoppningar om att ändringar kommer att ske efter valet 2014, då det blir svårt att negligera vad uppemot en miljon svenskar röstar på. För övrigt så saknar miljöpartisternas artikel någon som helst konkret beskrivning av ”Mångfaldens fördelar” – vilket förvisso är mindre förvånande.

För det andra så undrar jag vad det är som är ”skevt” i SD:s beskrivning av verkligheten? I min och Karlssons stad, Malmö, ser jag en enorm segregation och ett växande utanförskap – jag ser bostadsområden som är extremt trångbodda och nedslitna, där jag vet att Karlsson och hans gelikar inte bor.

Min stad har en akut bostadsbrist med stor hemlöshet gällande barnfamiljer som direkt konsekvens av MP:s politik på flera olika plan. Jag ser skolor som överhuvudtaget inte fungerar, där på sin höjd en av fem elever klarar de av Skolverket uppsatta nationella målen. Jag ser förkrossande stor arbetslöshet, jag ser våld, droger, hopplöshet och allt detta i effekt från förd politik – där Karlsson och MP har stort ansvar som styrande parti. Jag undrar vem är det egentligen är som skall stå till svars inför väljarna?

Men det värsta är ändå dessa miljöpartisters oförmåga att lyfta blicken längre än till Sveriges sydkust. Jag ser förbi horisonten och där framträder en grym värld med många konflikter och krig som medför svält, sjukdomar och förföljelse av människor.

Det finns uppemot 20 miljoner flyktingar i världen, varav de absolut flesta framför ett eländigt liv, i något som i bästa fall liknar ett tältläger – bristen på mat, rent vatten och vård är akut. Jag ser också hur vår regering, i panik och rädsla för Miljöpartiets politiska korrekthet, tar av Sveriges biståndspengar för att bekosta den väldigt dyra invandringen till Sverige.

Detta är i mina ögon ett absurt och högst omänskligt politiskt förfarande. SD vill, som kanske bekant, öka biståndet med minst en miljard kronor till dessa flyktingar, och varken jag eller mitt parti är rädda för miljöpartiet – till skillnad från regeringen.

Så jag uppmanar Karlsson och andra miljöpartister att ärligt stå för effekterna av den politik de själva för och sedan öppet ta debatten med mig och mitt parti. Vi låter Sveriges väljare avgöra om ett år och jag känner mig mycket trygg.

Magnus Olsson
Kommunalråd SD Malmö

Karlssons och Åkessons debattartikel i Kvällsposten kan läsas HÄR.
http://www.expressen.se/kvp/ledare/beskriv-mangfaldens-fordelar—maste-goras/

Lyssna på David Lång som talar om invandringen i riksdagen, mycket bra och rakt tal.

Måndag den 30 september 2013 kl 11 kommer SD att träffa pressen. Läs nedan.

https://ladycobra.wordpress.com/2013/09/27/sd-anordnar-presstraff-om-invandringens-kostnader/

Ullenhag vill satsa mer pengar på flyktingmottagande. Läs nedan.

https://ladycobra.wordpress.com/2013/09/27/ullenhag-mer-pengar-till-massinvandringen/

Läs nedan om fakta på olika skattefria bidrag för invandrare, samt kostnadr för flyktingpolitiken som säkerligen stigit enormt sedan dessa undersökningar gjordes. Intressanta videos och artiklar finns med i inlägget.

https://ladycobra.wordpress.com/2012/12/18/sveriges-ekonomi-och-okade-kostnader-for-invandringen/

Explore posts in the same categories: Anhöriginvandring, Åkesson: Avskaffa särrättigheterna för invandrare, EXPRESSEN, Gunnar Sandelin, Illegala flyktingar, INVANDRING OCH INTEGRATION, JOURNALISTER MÖRKLÄGGER SANNINGAR, KOSTNADER FÖR ASYL OCH MIGRATIONSPOLITIK, Malmö, Massinvandring, Okatigoserat, POLITIK, POLITISK KORREKTHET INTE BRA FÖR SVERIGE, SVERIGEDEMOKRATERNA, Yttrandefrihet

Etiketter:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

