Asylismen är lika korkad som islamismen

Tycker detta blogginlägg av Muhammed Omar är utomordentligt bra skrivet så därför rebloggar jag detta! Tack Muhammad för dessa ord!

DET GODA SAMHÄLLET

mohamed omar

Mohamed Omar

En debatt på Twitter mellan den moderate riksdagsmannen Hanif Bali, känd för inta en ansvarsfull hållning i migrationsfrågan, och den asylaktivistiske juristen Viktor Banke, slutade med nederlag för Banke. Det gick så dåligt att han raderade sina tweets.

Jag har tittat på denna och andra debatter som Viktor Banke och hans svans av asylaktivister varit inblandade i. Det som slår mig är oförsonligheten, arrogansen och attityden att de helt enkelt inte kan ha fel. Ja, där finns drag av både rättshaverism och absolut tro på den egna saken.

Banke skulle lika gärna kunna heta Banka då hans debatteknik går ut på att banka in teser i motståndarens huvud. Jag känner igen beteendet från muslimska fundamentalister, som jag har en hel del erfarenhet av efter flera år som muslim. Jag ser vissa likheter mellan asylism och islamism. Asylisterna reciterar flyktingkonventionen som islamister reciterar Koranen. Det finns inget utrymme…

View original post 608 fler ord

Explore posts in the same categories: POLITIK

Kommentera

